Argyle Vest-Along!

Wednesday, March 01, 2006

Cheering you on

Hi there,
just wanted to post to say "Hi, I'm here!"- I won't start the vest before april 1st unfortunately, because I am going to
Östergötlands Ullspinneri that day, and I've heard so many wonderful things about their "Visjö-yarn", that I've decided to wait with the vest until I get that yarn. Colors- I am thinking modest... the vest itself is so "bold" in the shaping that I feel that the brown/grey scale will be just right. But I might change my mind as spring comes closer :-)

Anyway, I will be checking out your progress while I wait for my yarn, cheering you on!

3 comment(s):

Nu börjar jag bli riktigt sugen också! Visjö såklart! Men du, vilken masktäthet ska det vara på den här egentligen? Jag tyckte det stod 5,5 sts / inch - blir inte det 22 m / 10 cm? Jag får inte det att gå ihop med vare sig Alpaca eller Visjö. Säg att jag har läst fel. (Jag har inte köpt mönstret än.)

By Blogger Marika, at 10:58 PM  

Med alpaca är det väl helt okej(?)- Jag har inte kollat Visjö, bara tagit för givet att det ska funka. Det ska vara ett DK-weight garn, ej superwash. Jag hoppas att visjö funkar, annars får jag hitta ngt annat där i Östergötland.

Häng på, Marika!!! Det vore kul att knitalonga med en guldmedaljör!!!

By Blogger miastick, at 7:43 AM  

Det är sant att Garnstudios alpaca blir lite i glesaste laget. Man skulle ju kanske kunna byta ner sig en sticka och göra en storlek större istället. Eller låtsas som ingenting och hoppas på det bästa nu när man ändå kommit till midjan...

By Blogger Linster, at 9:48 AM  

Post a comment

<< Home